torsdag 30 juni 2011

Pappas Begravning






Idag var det dax för pappas begravning. Den ägde rum i Eriksbergskyrkan i Uppsala. Jag och familjen åkte dit rätt tidigt för jag ville se pappa en sista gång i kistan innan begravningen. Jag kände att jag ville det . När bilen kom vid 11:30 , så frågade jag även om jag fick vara med att bära in pappa, vilket jag fick göra. Det kändes jättebra att få göra det , för att hedra min älskade far. Det var lite konstigt att se och röra honom där när han låg i kistan, men det var ju bara skalet av pappa som låg där. Hans själ har flygit vidare och är runt oss hela tiden istället. Men jag fick ändå ett lugn över att ha gjort detta. Jag tog även foton , för att ha för mig själv, tycker det känns bra... Även Thindra och Emelie gick fram och hälsade på pappa en sista gång, men Thindra var lite tveksam ett tag där, men det gick bra.







Det var en fin ceremoni och fin musik. Magnus Rongedal kom och sjöng " Himlen Är Oskyldigt Blå " , en låt av Ted Gärdestad. Det uppskattades av många, och många tårar rann under sången.




Efter begravningen var det dax för Minnesstund med kaffe och tårta. Och jag var med och bar ut pappa igen.


Du är saknad Pappa.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar