torsdag 9 juni 2011

Vila i frid pappa

Ni alla som känner mig vet nu att min kära far hastigt har lämnat oss efter en kort tids sjukdom. Kort tid som vi vet om ,men det kan vara så att han haft den en längre tid. Han hade cancer. De hittade metastaser i lever , lunga och njure , men de han aldrig hitta själva "huvudtumören" , men det borde vi få reda på nu i dagarna. Sedan ska de göra en obduktion med för att se hur sjuk han verkligen var , och om de hittar något mer.
Min far avled i söndags, den 5:e juni på Akademiska , endast 59 år gammal. Jag kom upp på sjukhuset själv vid 15:45 tiden den dagen, jag hade egentligen tänkt stanna hemma och komma på måndagen igen,men hade tur att jag åkte in på söndagen då. Strax innan 18 på kvällen ändrades hans andning helt plötsligt, och jag märkte att det var nått som inte stämde , så jag kontaktade personal som kom in. De sa att det inte var så långt kvar. Jag ringde mor och syster på en gång. De kom 18:10 , och 18:12 tog pappa sitt sista andetag :/ Det var skönt att vi han säga farväl till pappa. Alla var chockade över att det gick så fort. Läkaren sa det till mig förrgår när jag var där med. En vecka efter att vi fick besked att det var cancer, så somnar han in. Alldeles för tidigt... Visst hade man märkt att han var trött och så ,men man trodde det hade med hans diabetes att göra. Vi får se vad biopsin säger och vad dem får fram helt enkelt. Jag är glad att han fick träffa Thindra innan, och att Thindra var uppe med mig på lördagen och gav "sassa" en kram, trots att hon var rädd för alla slangarna.Det känns fortfarande overkligt att ens pappa har gått bort. Visst, man fattar det ,men det är ändå svårt att ta in. Det kommer nog en dag då man till slut fattar. Det har nog att göra med att det gått så fort allt med. Finns så mycket mer man skulle vilja att han var med om i livet, men man vill ju inte att han skulle ha ont och må dåligt heller.Vem ska nu komma hem till en , inklampandes med skor och jacka på ? Gjorde denna video igår , en video jag tittar på titt som tätt .

Du är saknad far

2 kommentarer:

  1. Beklagar verkligen sorgen!
    Filmen du gjort var väldigt fin.
    Du och din familj finns i mina tankar.

    Kram Tiina

    SvaraRadera
  2. Beklagar det hemska! Ta hand om er.

    SvaraRadera