söndag 5 december 2010

Apple ligan



iPhone ligan ?=) Mimmi var över igår och hämtade Thindra , eftersom hon skulle vara barnvakt medan vi var ute och firade Dick som fyllt 30 ! Vi la våra telefoner på köksbänken , och det såg lite roligt ut =) 3 iPhones , och så Thindras iPod Touch. Ja, för hon har sin alldeles egna iPod Touch nu =) Why ? undrar ni ? Jo, jag var på väg hem från jobbet efter at ha jobbat kväll i fredags , och mitt i snön på en väg så ligger den där , en 8 GB iPod Touch. Vart ska man sätta upp lappar om nått sånt ? Inte ens säkert att denna person som tappat den bor här ens, eftersom den låg på det ställe den låg på. Så jag tog med den hem , och fixade den så Thindra kan ha en egen och inte pilla på våra telefoner hela tiden =) Vi har laddat den med barnspel och så , så den springer hon och pillar på nu , och våra iPhones har fått vara i fred , hittills iaf ...

Mer om 30 års kalaset kommer senare =) Så ha de fint så länge !

6 kommentarer:

  1. Att lämna in den till Närmaste polisstation verkade inte ha varit ett alternativ.Det är ju kanske lite mer moraliskt rätt!Nästa gång är det kanske du som tappar bort något...What goes around comes around.Lär dig dig av det!

    SvaraRadera
  2. Och ännu en gång en feg som skriver anonymt . Om du har åsikter och synpunkter ska du väl kunna stå för det ?vad gör polisen då ? Ingenting ! Jag och många jag känner har blivit av med saker dem aldrig fått tillbaka , så jag vet hur det är . Kom fram vem du är istället ...

    SvaraRadera
  3. Hade det varit en plånbok, en mobiltelefon, nått som man kan identifiera så hade vi självklart lämnat in den. men en gammal låst iPad = en gamboy? eftersom det bara är spel och musik man kan ha på den så vart det så att vi gav den till dotra EFTER en hel del tänkande och spekulerande hur vi annars skulle ha gjort....

    SvaraRadera
  4. *rättelse.... iPod = gameboy.

    SvaraRadera
  5. Klla vad polisen säger.

    SvaraRadera
  6. Jag ser gärna vem Anonym är med jag =)

    SvaraRadera