måndag 20 december 2010

Hur tänkte dem ?!




Börjar med detta fina foto jag tog med min iPhone medan jag & Thindra väntade på bussen idag =)

Nu till ämnet på rubriken då. Skulle åka hem från centrum idag , och vad får man se om inte detta snöberg PÅ gångvägen vid busshållplatsen! Hur fasiken har de tänkt att folk med barnvagn , och folk med funktionshinder ska kunna ta sig fram till bussen , när dem plogar upp allt från gatan så att bilarna kommer fram ,och upp på gångvägen ? Jag fattar helt ärligt inte hur den tänkte den som gjorde detta.



Sen när man kommer på bussen, efter ett par hållplatser, så går det på ett par i 30 års åldern, och tjejen börjar tjaffsa med chauffören om att han förstörde för en massa för att han var 15 minuter sen ,och allt var hans fel och att han minsann borde hålla sina tider. Men herregud, vilka tröga människor det finns. Kör själv i detta väder och se om du kommer i tid med . Jag sa till henne med att det hade ju med väderleken att göra, för jag kunde inte hålla munnen , men då fick jag bara ett bitskt svar tillbaka om att han alltid var 15 min sen , och att det minsann inte hade med vädret att göra. Men jag tycker man kan vara lite trevlig iaf, och inte gå på honom som hon gjorde.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar