torsdag 8 juli 2010

Byteshandel I Spelvärlden

Bilden ovan är från min Farm i spelet " Farmville " från Zynga. Tror nog att många spelat/spelar det , eller har iaf hört talas om det. Jag spydde galla över Emelie och alla när dem började spela det för ca 1 år sedan, och vem är det som är mest fast nu då ? Jag .... haha Ligger nästan 20 levels före Emelie som låg mycket längre fram än mig . Nyligen kom iPhone Appen med spelet med, och med det kom det flera " Exklusiva " föremål , såsom Snö Leoparden, Silver Ponys, Regnbågs Äppelträd osv. Jag fick ett tips av en spelkompis på Facebook om en grupp där hon tyckte jag skulle skriva att jag kunde hjälpa till att ge dem dessa föremål från min telefon. Trodde inte detta skulle bli så mycket, visst, jag skriver ut att jag kan hjälpa till, så jag får skylla mej själv ;) Men nu ca 2 veckor efter att den släpps, så har jag hjälpt en hel del folk. Vissa har gett mycket grejjer för att jag ska hjälpa dem, alltså saker som ksotar pengar i själva spelet. Jag räknade, och jag har fått saker för ca 1500 FV Cash som det heter. I Svenska kronor blir det nästan 2000 kr som folk gett mig, och mer kommer , för det kommer förfrågningar hela tiden . Aldrig trodde man att man skulle hamna i ett byteshandel träsk ;) Men det kan det vara värt , eller ?=) Nördigt ? Jaa , självklart, men det bjuder jag på , för lite nördig måste man vara, annars är det ju inge skoj, eller hur ?!=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar