söndag 16 maj 2010

Ensam Weekend


Älsklingen följde ju med sin mor & tog med sig Thindra till Järvsö i torsdags efter lunch där, så man har alltså varit ifrån varandra sen dess. Många dagar & nätter. Känns tomt här hemma ,men jag unnar tjejerna det här =) Fin natur & mysigt i Järvsö ! Jag själv jobbade ju kväll förra veckan , fram tills fredag, så jag var ju inte hemma så mycket ändå.

I lördags så tog jag en tripp till Uppsala , till mina föräldrars hunddagis, Bäcklösa Hunddagis , där de hade hundutställning. Jag åkte ju mest dit för att träffa familjen , och vart att man mest stod & pratade med kära syster yster & hennes son Kevin. Korvgrillning & läsk bjöds det oxå på , samt kaffe & kaka efter det. Mycket trevligt måste jag säga ,och vi hade ju tur med vädret oxå ! Mätte upp mellan 23-24 grader varmt på min termometer. Det bidde ju inte sååå många foton , i och med att älsklingen har med sig kameran , men tog ett par foton med min iPhone , som jag vart mer än nöjd med måste jag säga . Eller vad tycker ni själva om fotona nedan ?=)


Innan jag begav mej hem igen , kikade jag in på Intersport & shoppade ett par nya skor. Det var rea , så ett par vita Reebok för 250 kr var inte illa pinkat !? Kostat 800 kr innan . Jättesköna ! Det var på tiden att man bytte ut dem man hade , för jag sa de häromdagen , att jag köpte dem när jag träffade Emelie , och det är ju ca 19 månader sedan =) Väl använda !
När jag väl kom till Väsby , mötte jag upp syskonen Wallenborg och vi gick till Centrum för att handla hem lite grejjer till middan , för vi skulle ha grabbkväll ,med Kyckling taco & filmtittande. Det vart lite snack om allt möjligt denna kväll , mycket om iPhone och sånna grejjer , men de brukar det bli ;)

Vi kollade först på " Kiss Of The Dragon " , en gammal klassiker, både jag & Danijel hade sett den ,men inte Marcus, det va rlänge sen man såg den . Såg den när jag köpte den , 2001 , så det är ju ett antal år sedan . Måste säga att den var bättre första gången man såg den . Tyckte det var lite mera action i den då . Men den e bra !
Efter det såg vi " Breast Men " , som är en verklighetsbaserad komedi med bl.a David Schwimmer från " Vänner " i huvudrollerna. Den handlar om siliconbröst ,och hela historien från första början. Om hela hysterin med dem , om när det gick fel efter operationerna , och lite annat. Ska inte säga så mycket om den om ni inte har sett den =) Den är från 1997 , så den har ett par år på nacken om man säger så !
Klockan började närma sej midnatt , då killarna började röra sig hemåt igen. Tack igen grabbar ! Måste göras om snart !



Idag har jag mest tagit det lugnt. Dammsugit, moppat golven , varit i centrum & handlat lite mat , städat i min garderob , varit ute på promenix & nu står maten i ugnen medan jag skriver detta ! ;) Man måste ju ligga på topp!

Pratade med Emelie & Thindra via iChat imorse , eller vid lunch ;) Var skoj att se dem i kameran live från Järvsö. Saknar mina små flickor =) Skoj att Thindris satt & kikade in i kameran & såg att det var pappa på dataskärmen =) Fick även se när hon " klappade " sköldpaddan Zingo =) haha GULLIGT ! Men imorrn kommer ni hem ! *LÄNGTAR* Puss på er !


Insåg hur många Nudie jeans jag hade när jag gick igenom garderoben ;) 12 par , och ändå sålde jag ett antal för några år sedan. Men det är ju mitt favvo jeansmärke. Mer om detta i nästa inlägg ;) Nu kallar maten !


Ha de fint !




3 kommentarer:

  1. Kommer ju hem i morgon...

    L♥ve U!

    SvaraRadera
  2. Det var kulö att du kom!Synd att vi inte hann prata mer.
    Jättesnygga skor för det priset!

    SvaraRadera
  3. Kul ska det stå

    SvaraRadera