lördag 1 maj 2010

Gungtajm !




Tog en runda till Hemköp på eftermiddan , och jag var sugen att stanna till i lekparken & gunga med Thindra =) Och det tyckte hon var jätteskoj ! Satt & skrattade och flaxade med benen , så det kommer det bli fler gånger. Som jag skrivit tidigare längtar jag tills man kan gå ut i lekparken & leka med henne, så får man ju en anledning att leka själv med, och det är ju inte helt fel det inte haha =) OBS ! Ljudet verkar ha försvunnit på filmen ,men ni ser ju iaf =)




Gick som sagt vidare till " Hempa " som vi kallar det här, alltså Hemköp och handlade lite grejer till middan osv. Köpte bl.a nya matburkar till Thindra oxå, Gräddstuvad Pyttipanna och en Fruktburk som hette " Solskensfrukt med yoghurt ( apelsin,ananas, banan & päron ) , ska bli spännande att se hur hon reagerar på den imorgon,men Pyttipannan var poppis iaf, så den blir det fler gånger kan jag tänka mej !
Vart sugna på glass så det bidde en varin Ben & Jerry´s Peanut Butter Cookie Dough glass på vägen hem ,den var supergod ! Men var ett hutlöst pris, så man köper den nog inte sååå ofta kanske , men klart godkänd !
Såg sen när vi stod i kassan att det kommit en ny smak på B&J " Fairly Nuts " , Karamellglass med stora bitar kanderade nötter och virvlar av kolasås, så den kunde man ju inte motstå! Får se hur den är sen , för jag hade tänkt testa den tills vi ska se Avatar här i kväll !




Idag har både jag & Thindra gjort oss illa .. Det började imorse , då Thindra klättrade i sängen , och föll pladask med huvudet på min näsa , kände att det rann något ur näsan, märkte att det började blöda , springer ut på toaletten & det bara rinner & rinner . Men det slutade till slut haha

Thindra gick längs bordet i vardagsrummet idag och jag hör plötsligt att hon ramlar ner mot bordet. Ser direkt en stor bula i pannan och ett skrik ! Men hon lugnar sej ovanligt fort, och det är plötsligt som vanligt igen ,men bulan såg inte rolig ut, se själva !





Ha de fint !

3 kommentarer:

  1. Skrev en kommentar nyss,men den försvann visst! Vad gulligt hon sprattlar med benen . Hon ser lika lycklig ut som farmor när farmor gungar!
    Stackars lilla gumman,vilken bula!
    Krama henne från farmor och farfar!

    SvaraRadera
  2. Lilla älsklingen då!! dom börjar bli så stora nu!! vi har fått hem en lära-gå-stol som Devon bara Äääääälskar!! :)
    Skönt med sol mys!!

    Dick åt den där B&J's med jordnötter häromdagen, & sa att han blev besviken. Jag kunde juh inte direkt testa själv haha..
    Men vad är det andra för smak??

    Lilla älsklingen... Vilken bula hon fått..
    höll på att ramla av stolen när Mlee skickade mms igår.. Dev har rasat i golvet några ggr nu oxå, när hon varit snabb & börjat klättra på saker ^^ tur att vi har sånna glada & tåliga tjejjor :)

    SvaraRadera
  3. Vet inte om jag vill ha in någon lära gå-stol el lära gå-vagn *S* räcker med att hon står och går med sin leklåda *S* ;)

    jo tur i oturen så har ju thindra oxå bara gjort sig illa 2 ggr. så man får vara glad för det ;)

    vi får ta en film time med B&J´s sen *tycka* saknar ju er! <3

    SvaraRadera