söndag 16 maj 2010

Nudie Jeans Co




Som jag skrev i mitt förra inlägg , så såg jag nu när jag rensade garderoben att jag hade 12 par Nudie jeans , och typ 4 eller 5 Nudie T Shirts. Rätt många ändå , och dyrt för den delen , för de kostar mellan 990 och 1200 kr styck , men jag köpte ju rätt många av dem när jag bodde hemma och hade råd med lite mer =) Sen har man ju hittat ett par av dem på Blocket osv , så man har haft tur vissa gånger. Jag fastnade för detta märke för ca . 7 år sedan. Letade efter ett par snygga jeans , alla såg ju likadana ut tyckte jag , och de satt inge bra. Men tillslut gick jag in på Janemars i Uppsala , och där hittad ejag mina första Nudie Jeans! Köpte då ett par Low Flare Glenn , och det är den modellen jag har haft sedan dess på mina jeans. Så sköna & snygga ! Gillar broderiet på fickorna, och att de sticker ut lite . Lite annorlunda... Lite snyggare ;) Köpte även en Nudie plånbok på tradera , för ca 150 kr stor jag, kostar mellan 800-900 kr ny ,och den va ny med prislappen på =) Men den vet jag inte vart den är nu =/ Gillade deras tröjor mer förut , de var lite mer originella då , tillskillnad från nu , nu har de nästan inga roliga tröjor längre , utan dem köper jag på New Yorker =)

Nudie är svenskt , och etablerat i Göteborg. Designer är Maria Erixon , som började som designer på Lee innan hon startade Nudie 2001 tillsammans med Joakim Levin & Palle Stenberg. Nudie Jeans skapade snabbt en rockig stil som levt vidare fast sortimentet efterhand har breddats en hel del. Namnet Nudie har att göra med den slimmade skinntajta look som de första jeansmodellerna hade.



Som ni ser här ovan , så finns det ett par små Nudie Jeans på bilden. Kunde inte låta bli att köpa dem ! Letat som tusan och tillslut fann jag dem på Blocket, och köpte dem ! Från 1-2 år är det har jag för mej. Så snart så kan Thindra ha dem , och hon & jag kan gå med varsinna Nudie på oss =) Det som är coolt med detta är att det ENDAST tillverkades 1000 stycken av dessa som såldes världen över. Så det är inte många barn som går runt i dem precis =) Samt att hälften av intäkterna från dessa jeans gick till BRIS ( Barnens Rätt I Sammhället ).


Ha de fint !


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar