tisdag 23 mars 2010

Alice I Underlandet



Det vart film för oss igår igen ( ovanligt eftersom vi båda älskar film ) :)

Denna gång var det dags för Alice I Underlandet . Vi har pratat om att se den länge nu eftersom vi gillar Johnny Depp & Tim Burtons filmer båda 2, och jag kan lugnt säga att den infriade mina förhoppningar ! Underbar film , bra skådisar , fina miljöer och en handling man verkligen följde med i !


"Livet kommer att ta en överraskande vändning för 19-åriga Alice Kingsley (Mia Wasikowska). När hon en dag följer efter en vit kanin (Michael Sheen) när denne är på väg hem, försvinner han ner i sitt kaninhål och Alice följer efter ner genom hålet. Hon faller, faller länge och efter det är ingenting sig likt igen. Det Alice inte kommer ihåg är att hon en gång redan har varit i Underlandet när hon var liten. När hon är i Underlandet så träffar hon en uppsjö speciella invånare den galna hattmakaren (Johnny Depp), Filurkatten (Stephen Fry), den storrökande larven Absalom (Alan Rickman), den obehagliga vita drottningen (Anne Hathaway) och hennes ondskefulla äldre syster hjärter dam (Helena Bonham Carter) den griniga härskarinnan av Underlandet."

Tweedledee & Tweedledum spelas av underbara Matt Lucas , som ni säkert känner igen från serien "Little Britain" . Det visste jag inte innan jag såg filmen att han skulle vara med alltså , så det var en glad överraskning , "Little Britain" fan som jag är :)














- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar