lördag 6 mars 2010

Kärlekssagan Mlee & Chrilsson

Lägger in detta för er som vill läsa, som ej läste min gamla blogg =)


Efter att min kusin , Camilla , tipsade mej om en sida som heter Vildawebben i augusti år, så vart jag medlem där. Tänkte utforska stället , och detta var den 23:e augusti 2008. Redan samma kväll där började jag kika runt lite och hittade en tjej som hette Mlee. Läste presentationen , och tyckte det verkade vara en trevlig prick. Sen var hon ju söt med =)





Första bilden jag såg på Emelie


Skickade iväg ett gästboksinlägg och fick svar ganska snabbt faktiskt=) Började snacka mer och mer och jag stortrivdes att prata med henne. Snackat övergick till att prata via msn , där det tillbringades många många timmar och sena nätter med att prata med varandra & lära känna varandra bättre , plus spela Betapet med varandra.=) Sedan en kväll när vi satt och pratade skulle Emelie iväg till jobbet, så jag fick hennes mobil nr. Gissa om jag vart glad då ! Ville ju inte skicka sms så fort på en gång , men jag droppade så småningom iväg ett, sedan började våra sms maraton =)

Den första riktiga höjdpunkten kom när vi satt via MSN en kväll och hon frågade om jag ville göra henne sällskap ut till parkeringen för att lägga i pengar i automaten. Jag skulle nu få höra min älsklings röst för allra första gången !=) Var riktigt nervös då kan jag säga. Så ringde hon.... Spänd så svarar jag, och får höra den mest underbara rösten =) Så fin & söt.. Så lätt att prata med även i telefon , så det var ju ett stort plus det med =) Den natten sov jag gott kan jag säga =)


Söndag den 7:e september träffades vi för första gången. Kom ihåg hur pirrig jag var i magen den dagen. Emelie kom till Uppsala den dagen. Kommer till stationen och får se henne stå därborta. Det första jag kände i kroppen var glädje! Tyckte hon var så fin & söt där hon stod. Åkte bussen hem till mej , och började prata lite smått i min soffa, och kikade på lite film, vart Saw , så jag fick hålla handen ju ;) Sen fixade vi lite mat och så. Sen åkte hon hem på kvällen där.


Andra gången vi träffades åkte jag hem till henne. Vi spelade lite Guitar Hero och snackade och var rent allmänt . Den första kyssen/pussen kom på den andra träffen. Nervös man var där med, men kändes helt underbart. Nu kände man att känslorna bara vart starkare och starkare. Kände att detta var något jag ville gå vidare med, denna relation.


Vi var på marknad i Upplands Väsby i oktober sen, och då fick jag träffa Emelies yngsta syskon , Fredrica & Marcus. Det var trevligt =) Även Hanna & co fick man träffa då. Jag & Emelie gick och höll varandra i handen hela tiden.... TOKMYSIGT!






Första bilden på mej & Emelie på marknaden


Sen flöt det på efter det. Längre fram fick jag även möta resten av familjen som jag rådiggar stenhårt !


I början av oktober gick jag & Emelie på galapremiären av filmen RallyBrudar i Sthlm med. Bjöd med mej Emelie, och vart jätteglad att hon ville följa med =) Var så mysigt att sitta där på bion med dej älskling !




I november släpade jag med mej Emelie på en konsert med Keane, inte älsklings musiksmak, men vart jätteglad över att du ville följa med ! Puss på dej älskling ! Bra konsert med helt underbart sällskap =)



Diskuterat barn till och från , skämtat lite , men allvar i det med. Har alltid sagt till Emelie att om det skulle vara så att vi vart med barn, så skulle jag bara bli glad . Och gissa om jag vart glad , och samtidigt tagen/chockad när vi plussade i slutet av december förra året. Helt magisk känsla, som det tog ett tag innan den la sej för mej. Vi skulle bli föräldrar! En blandning av mej & min älskade ligger och växer i hennes underbara mage. Kommer bli en spännande period framöver kan jag tro =)

Och i samma veva denna period frågade jag Emelie om hon ville förlova sej med mej, och jag fick ett Ja ! Dubbel lycka !!


Har som jag sagt innan känt kärlek i mitt liv. Men inte som detta. Detta är så speciellt mellan mej & Emelie. Vi är så lika när det gäller så många saker ( utom musiksmaken då älskling haha ). Trodde jag kände stor stark kärlek innan när vi började träffas , men den växer och växer , ännu idag. Varje minut utan henne känns som en evighet , och jag vill flytta till Upplands Väsby så snart som möjligt. Men det blir inte förrän till sommaren , och det känns ju som en evighet tills dess med. Men man får väl stå ut ändå. Jag vet ju vad som väntar mej när jag kommer dit. Kommer bli så underbart så de inte går att beskriva att bo tillsammans med sin själsfrände som man älskar över allt annat på denna jord.



Vi förlovade oss nu den 14:e februari 2009 på ett ställe som heter Tabbouli som ligger nära Mariatorget i Sthlm . Helt underbar kväll ! Tack älskling !!





***Älskling , du rör mej vid min själ. Jag känner det. Du berör mej med din starka kärlek. Jag njuter av din närhet och den passion du utstrålar till mej. Din beröran gör mej så hel. Din närhet skapar en glädje i mej och en trygghet jag alltid velat ha. Jag njuter av din närhet och av den passion du utstrålar. Din själ tillsammans med min skapar något jag alltid drömt om . Tillsammans med dej känner jag mej hel. Nu låter vi detta förevigas genom att sätta ringar på varandras fingrar. För det är dej jag vill vara en del utav! Älskar dej Emelie ! // Din Christian***



Och den 24/9 2009 kl 01.16 kom vår älskade dotter till världen ! Resten vet ni ;)



Älskar min Mlee ! Kram alla andra !



// Chrille










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar