tisdag 23 mars 2010

Tribute - To The Best Band On Earth!


Fick ett ryck nu på kvällen att lyssna på Tenacious D. Mitt " All Time Favorite " band =) Jag var ju helt tokig i dem & Jack Black´s filmer när jag gick i gymnasiet. Det var då allt började. Jag började samla på mej alla Jack Black filmer , för jag älskar hans humor & alla hans gester & hans sätt att skådespela. Sen en dag fick jag veta att han sjöng i ett band som heter Tenacious D med. Och ut sprang jag till CD affären & letade och fann deras debutskiva " Tenacious D ". Åkte hem & toklyssnade,och kan ju säga att den skivan gick på repeat MÅNGA månader. Det är ju inte ofta en skådis både kan skådespela och sjunga, trots att många ger sej in på den linjen nuförtiden. Men han har så störtskön röst Jack.

En dag såg jag i Aftonbladet att de skulle spela i Sthlm. Detta skulle vara deras första konsert i Sverige. Fick lite småpanik, eftersom jag såg på eftermiddan att de hade släppts den dagen, så jag kutade till Hemköp och kolade om de fanns biljetter kvar, eftersom de var ATG ombud. Och de fanns ! Självklart köpte jag 2 stycken biljetter, en till mej & en till John. Biljetterna hade sedan tagit slut på kvällen samma dag. Vi hade tur =)

Vi begav oss till Fryshuset, rätt skapligt på morgonen , eftersom jag hade hört av mej till deras manager , Lee , innan , och han sa att de skulle komma rätt tidigt för soundcheck och så. Vi ville ju träffa killarna. Men tji fick vi! De kom väl runt 18 tiden och körde innanför grindarna och sprang in i huset. Så vi gick & ställde oss i kön , hamnade längst fram , och fick stå längst fram på konserten. Det var en magisk känsla där att se dem live. Var så personligt med, eftersom det var en relativt liten lokal de spelade på. De spelade många bra låtar & visade lite videos under låtarna med. Jack sprang runt på scen och skådespelade, och var precis så som man känner igen honom från filmerna. GRYMT ! De har ju som en policy, Tenacious D, att man FÅR fota & filma deras konserter, bara man inte säljer det vidare. Men de visste inte de på Fryshuset, så jag var nära att bli av med kameran när vi gick in,men jag smugglade in den trots allt =)

När konserten var slut, så sprang vi snabbt som tusan mot baksidan. Vi såg att grinden var öppen , så vi tog chansen och sprang in & gömde oss vid deras buss de kom med. Och kort därefter så öppnas dörren och ut kommer de =) Jag går sakta fram mot Jack och ber honom signera alla grejjer jag hade med mej. Han hälsar glatt ,medan vakterna inte ser alltför glada ut. Frågar vad vi tyckte om spelningen och så. Trevlig kille det där =) Kan ju inte säga samma om Kyle. Han sa att han frös och gick & satte sej i bilen medan Jack fortsatte skriva. Jag fick 3 DVD, 2 foton & en skiva signerad, sedan avbröt Jack plötsligt signerandet, och tittad epå mej & frågade om de var nått sorts kontrakt han signerade, efter det var så mycket =) haha Han sa att de andra som stod där skulle få med, men jag var nöjd. Innan han skulle åka, frågad ejag om jag fick fota mej brevid honom, men han tyckte jag redan fått för mycket , och de hade bråttom ,så de bidde inget =( Skulle varit grymt ju !




Detta är den bästa spelning jag varit på. Bra musik, bra ljud, bra show, trevliga snubbar =) Hoppas de kommer hit snart igen, är ju snart 8 år sedan sist !


Tenacious D med låten " Tribute "


Tenacious D med låten " Beelzeboss ( The Final Showdown)"


3 kommentarer:

  1. han e ju cool han me jack black =)

    SvaraRadera
  2. Jag gick på fryshusets rocklinje när dom spelade och Jack kom fram till mig och frågade om en cigg tidigare under dagen. Känns ganska bra att jag har rökt med Jack Black :P Kunde dessutom ha gått på konserten gratis men bangade. Korkat huh? :P

    SvaraRadera